خبري خبري .

خبري

آهنگ جديد سيروان خسروي به نام دلم گرفته

متن آهنگ دلم گرفته سيروان خسروي

نميدونم چي بايد بخونم…!♫!
اشكام پايين مياد رو گونه ام!♫!
شايد سرنوشت ما همين بود؛ بي تو من تنها بمونم !♫!
يه نگاه گرم و عاشقانه!♫!
من و تو؛ تو اون هواي برفي!♫!
گذر ثانيه هاي آخر !♫!
يه سكوت… نه صحبتي نه حرفي!♫!
دلم گرفته… بازم ياد روزاي گذشته دارم ميفتم !♫!
دوستت دارم هايي كه من به تو ميگفتم!♫!
دلم گرفته… ديگه نميتونم من اينجا آروم بشينم!♫!

تويي برام عزيزترينم!♫!
صداي عقربه هاي ساعت ميگه؛ فرصتي باقي نمونده!♫!
شايد بار آخره تو رو ميبينم! كسي سرنوشتشو نخونده!♫!
وقتي كه گفتي خدانگهدار؛ تو رو با يه لبخند جا گذاشتم !♫!
اما تو نبودي تا ببيني؛ غير گريه چيزي نداشتم!♫!
دلم گرفته… بازم ياد روزاي گذشته دارم ميفتم !♫!
دوستت دارم هايي كه من به تو ميگفتم!♫!
دلم گرفته… ديگه نميتونم من اينجا آروم بشينم!♫!
تويي برام عزيزترينم! دلم گرفته!♫!

 

آهنگ جديد سيروان خسروي به نام دلم گرفته


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۲:۵۱ توسط:آزيتا بلاگ موضوع: نظرات (0)

ماسك صورت براي جوش و لك [انواع زيرپوستي و ريز]

ماسك صورت براي جوش تركيباتي از مواد طبيعي و مختلف هستند كه مي‌توانند به واسطه خواصي كه درون خود دارند، براي حذف، بهبود و يا سريع‌تر كردن پروسه رفع آكنه يا جوش استفاده شوند. در اين قسمت مي‌خواهيم چندين مورد از ماسك‌هاي خانگي، سفيد كننده، سريع و غيره را براي شما معرفي كنيم كه مي‌تواند نتايج بسيار قدرتمندي را در دفع جوش و بهبود آن براي شما به ارمغان بياورد.

 

ماسك خانگي براي جوش و جاي جوش
فرقي نمي‌كند پسر باشيد يا دختر، حتما ممكن است در يك يا چند دوره از زندگي خود، با جوش‌ها و دانه‌هايي در صورت خود مواجه شويد كه در اين حالت مي‌توان 3 راه وجود دارد، اول آنكه هيچ كاري نكنيد، دوم آن است كه اين جوش‌ها را دست بزنيد و وضعيت را بدتر كنيد و سومين راه آن است كه از كرم‌ها و ماسك‌هايي براي رفع جوش و مهم‌تر از آن، جاي جوش استفاده نماييد. از اين رو مي‌خواهيم در اين قسمت از مقاله جوان ايراني مي‌خواهيم انواع ماسك‌ها را براي جوش و جاي جوش معرفي كنيم.

از آنجايي كه ماسك صورت براي جوش از مواد طبيعي و تركيبي از بهترين مواد موردنياز انسان‌ها ساخته شده است، بنابراين با توجه به پوستي كه داريد، مي‌تواند تاثير بسياري داشته باشد. بسته به اينكه از چه موادي استفاده مي‌كنيد و براي چه پوستي آن را اعمال مي‌نماييد، مي‌توان به ماسك‌هاي صورت مختلفي از جمله سركه سيب، عسل و دارچين، شير، عسل و زردچوبه، آلوئه ورا، موز، بادام، شير و سفيده تخم مرغ، پرتقال، جو دوسر، سفيده تخم مرغ و توت و … اشاره كرد.

 

ماسك خانگي براي جوش صورت چرب
از جمله ماسك‌هايي كه مي‌توانيد براي جوش صورت چرب استفاده كنيد، مي‌توان گفت

ماسك موز: موز يكي از ميوه‌هايي است كه خواص بسيار زيادي دارد و مي‌توانيد از آن براي موارد مختلفي از جمله ماسك صورت براي جوش استفاده كنيد. در اين حالت شما مي‌توانيد به كمك آن ماسكي با انواع خواص از جمله ويتامين‌هاي A, B, E, C را براي پوست خود فراهم كنيد. براي تهيه اين ماسك به موادي همچون 1 عدد موز، 1 قاشق چاي خوري عسل، 1 عدد ليمو يا پرتقال نياز خواهيد داشت. پس از تهيه اين موارد بايستي موز را له كرده، سپس به آن عسل را بيفزاييد. در اين حالت، به ميزان 3 – 4 قطره آب ليمو را در آن ريخته و تركيب را كامل مخلوط نماييد. حال بايستي خمير را بر روي قسمت‌هاي مختلفي از جمله گردن، صورت كامل بماليد و به مدت 15 دقيقه صبر نماييد. حال آن را با آب گرم شسته و در اين حالت از يك ليف نرم هم مي‌توانيد استفاده كنيد.
ماسك صورت آووكادو و تخم مرغ: دومين تركيبي كه مي‌توانيد به عنوان ماسك صورت براي جوش استفاده نماييد، ماسك صورت آووكادو و تخم مرغ است كه در آن آووكادو با داشتن موادي معدني و نيز ويتامين E و چربي‌هاي غير اشباع مي‌تواند بسيار مفيد باشد. از سوي ديگر، تركيب تخم مرغ آن به علت سفيد كردن پوست صورت است و مي‌تواند به كوچكتر كردن منافذ پوست كمك نمايد. در اين حالت بايستي ابتدا مواد آن را آماده كنيد كه شامل سفيده تخم مرغ ( 1 عدد)، آب ليمو ترش (1 قاشق چاي خوري) و نيز آووكادوي رسيده (نصف ميوه) است. حال ابتدا به كمك چنگال، آووكادو را كامل له نماييد. سفيده تخم مرغ را جدا كرده و آن را به آووكادو اضافه نماييد. حال آبليمو را به آن اضافه كرده و آن را كامل مخلوط كنيد. ماسك آماده اعمال به صورت است. حال شما بايد مواظب باشيد تا اين ماسك به چشمانتان وارد نشود و كامل سطح صورت را بپوشانيد. بعد از 15 دقيقه، صبر كنيد تا كامل اثرات آن به صورت شما جذب شده و سپس مي‌توانيد با آب گرم و حركات ضربه‌اي حوله، صورت خود را خشك نماييد.
ماسك آووكادو و بلغور جو دوسر: مورد ديگر ماسك صورت براي جوش، استفاده از آووكادو و بلغور جو دوسر است كه در اين حالت علاوه بر پوست چرب و مستعد، مي‌توانيد از آن براي پوست‌هاي خشك نيز استفاده نماييد. براي اين كار كافي است تا موادي همچون آووكادو رسيده برا به ميزان نصف و نيز بلغور جو دوسر به ميزان نصف فنجان آماده كنيد، بلغور جو دو سر را پخته، يك چنگال يا آووكادو را له نموده، تركيب را با هم قاطي كنيد و خمير حاصل را بر روي پوست خود بماليد. حال پس از گذشت 15 دقيقه، آن را با آب گرم شسته و صورت خود را به صورت ضربه‌اي نه مالشي، خشك نماييد.

 


ماسك خانگي براي جوش بعد از اصلاح
اگر در صورت خود اصلاحي داشته‌ايد و مي‌خواهيد با استفاده از ماسك خانگي از ضايعات و مشكلاتي كه ممكن است براي شما ايجاد شود، جلوگيري كنيد، مي‌توانيد در ادامه از ماسك خانگي استفاده نماييد. توجه كنيد كه علت جوش زدن بعد از اصلاح مي‌تواند به دلايل مختلفي باشد كه شامل حساسيت پوست، استفاده از تيغ نامناسب و … است. اين ماسك‌ها مي‌تواند بعد از بند انداختن هم استفاده شود.

ماسك خيار و نعنا: در اين حالت از ماسك صورت براي جوش مي‌توانيد از موادي همچون 1 عدد خيار و نيز 100 گرم نعنا استفاده كنيد و با تركيب آنها در يك مخلوط كن، از خمير آن به مدت حداكثر نيم ساعت بر روي پوست خود بهره ببريد. سپس مي‌توانيد آن را بشوييد. همچنين كساني كه نمي‌خواهند پوستي كه دارند، شل شود و يا حالت شل دارد، مي‌توانند به اين تركيب، ماسك خيار و نعنا را اضافه نمايند.
كمپرس يخ: شما مي‌توانيد به عنوان يك راهكار سريع، از كمپرس يخ هم براي جلوگيري از جوش زدن استفاده نماييد. برخي از افراد از پنبه و گلاب نيز براي پوست خود نتيجه گرفته‌اند.
ماسك سفيده تخم مرغ: شما مي‌توانيد از سفيده تخم مرغ به جهت پروتئين زيادي كه دارد، استفاده كنيد و جوش‌هاي زايد روي پوست را از بين ببريد. سفيده تخم مرغ را به مدت 20 دقيقه در صورت خود گذاشته و سپس آن را بشوييد.
آلوئه ورا: استفاده از ژل آلوئه ورا براي ماسك صورت براي جوش مي‌تواند براي درمان مشكلاتي كه در زمينه بثورات و التهابات پوستي ايجاد مي‌شوند، بسيار مناسب باشد. در اين حالت بايستي مقداري از ژل آن را تهيه كرده، سپس در قسمت‌هايي كه مدنظر شما است به صورت خود بماليد. شما مي‌توانيد از اين ژل به ميزان 2 – 3 بار استفاده نموده و پوست خود را به حالت صاف و ابريشمي درآوريد.

 

ماسك صورت براي جوش سر سياه
علاوه بر كرم و ژل‌هايي كه در اين زمينه براي پوست وجود دارد، شما مي‌توانيد از ماسك صورت نيز استفاده كنيد تا براي جوش سرسياه خود و عوارض و مشكلاتي كه مي‌تواند گريبانگير آن باشد، محافظت نماييد. در اين حالت ابتدا بايد بگوييم جوش سرسياه، دانه‌هاي ريزي هستند كه بدون آنكه لايه‌اي از پوست روي آنها باشد، در معرض هواي بيروني قرار دارند. اين نوع جوش‌ها مي‌توانند به سادگي در معرض گرد و غبار قرار گرفته و رنگ آنها سياه شود. برخي ديگر از علل ايجاد جوش سرسياه شامل بي نظمي هورموني، سموم و آلاينده‌ها در هوا و نيز عوارض استفاده از مواد آرايشي باشد.جوان ايراني (irjavan.com)

چند مورد از ماسك‌هايي كه مي‌توان از آن به عنوان ماسك صورت براي جوش سرسياه استفاده نمود، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

ماسك ليمو و شكر: مواد به كار رفته در اين ماسك مي‌تواند به عنوان موادي كه در حذف سموم پاك كردن آن نقش دارند، به كار برود. شما مي‌توانيد از اين ماسك صورت براي جوش به عنوان يك پاك كننده طبيعي هم استفاده كنيد. براي اين ماسك بايد 1 قاشق غذاخوري شكر و نيز نصف ليوان آبليمو را به كار ببريد.
جوش شيرين با روغن نارگيل: استفاده از اين نوع ماسك مي‌تواند به عنوان يك لايه بردار عمل كرده و جوش‌هاي سرسياه شما را به خوبي حذف كند. ابتدا لازم است تا صورت خود را كامل شسته و سپس در اين حالت منافذ پوست شما باز مي‌شود. سپس بايستي به اندازه يك قاشق غذاخوري از روغن نارگيل استفاده كرده و آن را به همراه 1 قاشق غذاخوري تركيب كنيد. زماني كه يك خمير به وجود آمد، بايستي آن تركيب را به پوست خود اعمال كرده و حالا بايد آ را ماساژ دهيد. حال در انتها بايد پوست خود را با آب سرد خوب ماساژ داده و خشك نماييد.
ليمو، نمك و عسل: يكي از خواصي كه ليمو در ماسك صورت براي جوش مي‌تواند داشته باشد، كاهش چربي پوست است. از سوي ديگر عسل مي‌تواند پوست را مرطوب كرده و ميكروب‌ها را دفع نمايد. خمير بدست آمده را به مدت 5 دقيقه در حالت دوراني بر روي پوست بگذاريد تا خوب جذب شود. سپس بايستي صورت خود را با آب گرم پاك كنيد.
بررسي كامل علت و راه هاي درمان جوش هاي سر سياه را در اين قسمت بخوانيد.

 

ماسك صورت براي جوش و لك
اينكه در صورت ما جوش زده باشد و بخواهيم آن را به سرعت پاك كنيم، مي‌تواند از طريق آرايش انجام گردد اما در حالتي كه بخواهيم علاوه بر رفع جوش، جاي آن و نيز سلامت پوست را نيز بهبود دهيم، در اين حالت استفاده از ماسك پيشنهاد مي‌شود، از جمله ماسك صورت براي جوش و لك مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

سركه سيب: اولين مورد، سركه سيب است كه در اين حالت، شما مي‌توانيد از ماده شكر موجود در اين تركيب براي لايه برداري استفاده كنيد و نيز بافت‌هاي اسكار و منافذ مسدود شده‌ي پوست مي‌تواند بهبود يابد. براي تهيه اين تركيب بايد از سركه سيب (1 قاشق چاي خوري)، چاي سبز سرد شده (2 قاشق چاي خوري)، عسل (1 قاشق چاي خوري) و نيز شكر (5 قاشق چاي خوري) استفاده كنيد. پس از فراهم كردن اين مواد، بايستي يك كاسه را برداشته و مواد اوليه آن يعني سركه سيب، شكر، عسل و چاي سبز را مخلوط كنيد. سپس بايستي مواد را كامل مخلوط كرده و يكدست كنيد. از يك پد پنبه‌اي در ماسك صورت براي جوش استفاده نموده و ماسك را با پد بر روي صورت بگذاريد. به صورت دايره وار حركت صورت خود را ماساژ داده و بگذاريد تا به مدت 10 دقيقه اين مورد بر روي صورت شما بماند. حال مي‌توانيد صورت خود را بشوييد.
ماسك صورت تخم مرغ و توت: يكي ديگر از مواردي كه مي‌توان براي صورت و ماسك صورت براي جوش استفاده كرد، توت‌ها هستند. توت‌ها مي‌توانند با داشتن اسيد ساليسيليك به شما كمك كنند تا جاي جوش درمان شود. براي تهيه اين ماسك بايستي سفيده تخم مرغ (1 قاشق چاي خوري) را به همراه توت دلخواه (چند عدد) با هم تركيب نموده و و خمير كنيد. حال بايستي خوب مخلوط كرده و بگذاريد تا به مدت 5 دقيقه اين تركيب روي صورت باقي بماند.

 

ماسك صورت براي جوش هاي زير پوستي
جوش‌هاي زير پوستي، آكنه‌هايي در قسمت زيرين پوست هستند كه مي‌توانند براي افراد دردناك باشند. شما مي‌توانيد اين نوع جوش‌ها را با روتين‌هاي درماني و ماسك‌هاي صورت محدود، كمتر و درمان كنيد. براي ماسك صورت براي جوش‌هاي زير پوستي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد كه به شرح زير مي‌باشند:

چاي سبز: در اين حالت بايستي از چاي سبز با توجه به خواص آنتي اكسيداني كه دارد، براي درمان اين نوع جوش‌ها استفاده كنيد. شما مي‌توانيد يك عدد چاي سبز كيسه‌اي را دم كرده، سپس بايستي بگذاريد تا كمي خنك‌تر شود. حال نوبت آن است كه به مدت 5 – 10 دقيقه اين مواد را بر روي ناحيه‌اي كه جوش زده است بگذاريد. در حالتي كه كل صورت را مي‌خواهيد پوشش دهيد، بايستي يك دستمال تميز پارچه‌اي را به همراه يك *** ماسك و نيز چاي سبز آغشته كرده و آن را مي‌توانيد بر روي صورت خود قرار دهيد. در اين هنگام، پس از گذشت 10 دقيقه آن را برداشته و با آب ولرم بشوريد.
روغن درخت چاي: در اين حالت از ماسك صورت براي جوش بايستي به ميزان 1/10 از روغن درخت چاي را با 9/10 آب تركيب نموده و سپس آن را به يك پنبه آغشته كنيد و محل موردنظر را شستشو دهيد.


ماسك صورت براي جوش بلوغ
در دوره بلوغ، افراد دچار تغييرات هورموني مختلفي مي‌شوند كه مي‌تواند با عارضه‌ها و مشكلات مختلفي همراه باشد. در اين حالت بايستي از روش‌هاي مراقبت از پوست استفاده كنيد. در اين خصوص بايستي به ماسك‌ صورت براي جوش اشاره كرد كه 2 مورد زير را براي آن بيان كرده‌ايم:

ماسك انبه و آووكادو: در اين حالت بايستي از ماسك صورت خانگي انبه و آووكادو استفاده كنيد كه مي‌تواند براي كساني كه پوست صورت آنها ملتهب و خشك است، مورد استفاده قرار گيرد. براي آماده كردن اين ماسك ابتدا مواد زير را آماده كنيد كه شامل عسل (2 قاشق چاي خوري)، آووكادو (2 قاشق چاي خوري)، روغن زيتون (2 قاشق چاي خوري)، انبه له شده (1 عدد). حال بايستي تمام اين مواد را با هم تركيب نموده و حالت مخلوطي را ايجاد كنيد. سپس بايستي آن را به مدت 20 دقيقه حداكثر بر روي پوست خود اعمال كرده و كامل پوست صورت را بشوييد.
ماسك موز و ليمو: مورد دوم از ماسك صورت براي جوش براي جوش بلوغ آن است كه از تركيب موز و ليمو استفاده نماييد كه در قسمت بالا به آن اشاره كرديم. براي تهيه اين ماسك بايستي تركيباتي مانند موز (1 عدد)، آب ليمو تازه (يا پرتقال تازه به ميزان موردنياز)، عسل طبيعي (1 قاشق چاي خوري) را تهيه كرده، بعد از آن بايد اين مواد يعني موز و عسل را با هم تركيب كنيد. چند قطره از ليمو يا پرتقال تازه را به آن اضافه كرده و به مدت 15 دقيقه آن را بر روي پوست خود اعمال كنيد. تركيب آبليمو مي‌تواند موجب شفافيت پوست شده و از سوي ديگر عسل و موز موجب رطوبت رساني و شادابي پوست شود.

 

ماسك صورت براي جوش و روشن كننده
استفاده از رنگدانه و ملانين مي‌تواند عاملي براي تيره‌تر شدن پوست شما باشد كه در اين حالت مي‌توانيد از ماسك‌هاي زير استفاده نماييد:

ماسك سفيده تخم مرغ: در قسمت بالا هم اشاره كرديم كه سفيده تخم مرغ مي‌تواند موجب سفيدي پوست نيز بشود. براي ساخت اين ماسك مي‌توانيد به ميزان 1 عدد تخم مرغ را شكسته، سپس آن را بر روي صورت خود بماليد. در اين حالت به مدت حداكثر 20 دقيقه صبر كنيد تا اثرات آن بر روي پوست شما ايجاد شود.
ماسك گوجه فرنگي، ليمو و خيار: ابتدا لازم است براي تهيه اين ماسك صورت براي جوش، آب گوجه فرنگي را به همراه آبليمو و آب خيار با هم تركيب كنيد. حال بايستي آنقدر اين تركيب را بهم زده تا زماني كه بافت آن به حالت چسبناك بگيرد. آرام آرام اين بافت را بر روي صورت خود بماليد و بگذاريد تا خشك شود. مي‌توانيد به حالت ضربه‌اي نيز آن را خشك كنيد. همچنين افرادي كه نسبت به آبليمو يا گوجه حساس هستند، نبايد از آب خيار به صورت تنها استفاده كنيد.
ماسك روغن بادام و پرتقال: ابتدا بايستي يك زرده تخم مرغ را به اندازه 1 قاشق مرباخوري آب پرتقال، تركيب نماييد. سپس تركيب را با 1 قاشق بادام و نيز شيره نارگيل تركيب نموده و بر روي پوست خود از آن استفاده نماييد. حال اين تركيب را به مدت 20 دقيقه بر روي پوست ماليده و بگذاريد تا تاثير آن كاملا بر روي پوست صورت شما اعمال شود.


ماسك صورت براي جوش با سفيده تخم مرغ
براي ماسك صورت با سفيده تخم مرغ مي‌توانيد از ماسك زير استفاده نماييد:

ماسك براي جوش‌هاي سرسياه: در اين حالت بايستي سفيده تخم مرغ را جدا كرده، سپس آن را با يك همزن كامل يكنواخت كنيد. حال بايستي يك يك براش آرايشي را به آن آغشته كرده و به صورت يك لايه نازك بر روي پوست خود بماليد. يك لايه دستمال كاغذي را بر روي صورت گذاشته سپس يك لايه ديگر ماسك را بر روي صورت خود بگذاريد. حال صبر كنيد تا خشك شود. حال آرام آرام آن را آبكشي و پاك نماييد.
همچنين شما مي‌توانيد براي تهيه ماسك صورت براي جوش با سفيده تخم مرغ، از دستورالعمل‌هاي “ماسك سفيده تخم مرغ”، “ماسك صورت تخم مرغ و توت” و نيز “ماسك صورت آووكادو و تخم مرغ” در قسمت‌هاي قبلي استفاده نماييد.

 

ماسك صورت براي جوش هاي ريز
از جمله ماسك‌هاي صورتي كه براي جوش هاي ريز معرفي شده است، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد كه به شرح زير مي‌باشد:

ماسك چوب صندل و گلاب: در اين حالت، چوب صندل و نيز گلاب مي‌توانند به منظور جلوگيري از آكنه استفاده شوند و در درمان قرمزي پوست و التهاب نيز كم كنند باشند. براي تهيه اين نوع ماسك بايستي ابتدا از پودر چوب صندل (1 قاشق غذاخوري) و نيز گلاب (2 قاشق غذاخوري) استفاده كنيد. براي ايجاد ماسك صورت براي جوش ريز مي‌توانيد در يك كاسه اين دو ماده را با هم تركيب نموده و آن را به مدت 20 دقيقه بگذاريد و سپس صورت خود را بشوييد.
ماسك روغن زيتون و جعفري: مورد ديگر، استفاده از ماسك روغن زيتون و جعفري است كه در اين حالت بايستي از موادي همچون جعفري خرد شده (3 قاشق غذاخوري)، سفيده تخم مرغ (1 عدد)، روغن زيتون (1 قاشق غذاخوري)، آب گرم (100 ميلي ليتر)، بلغور جو دوسر (1 قاشق غذاخوري) استفاه نماييد. اين مواد در ماسك صورت براي جوش را با هم تركيب كرده و در يك ظرف با آب گرم تركيب كنيد. حال بايستي بگذاريد تا مخلوط خنك شده و آن را بر روي پوست خود اعمال كنيد. به مدت 20 دقيقه ماسك را بر روي پوست خود قرار داده و آن را پاك كنيد.


ماسك فوق العاده براي جوش صورت
استفاده از ماسك‌هاي صورت همواره مي‌توانند به بهبود وضعيت پوست صورت شما كمك كنند. از اين رو شما مي‌توانيد بسته به پوستي كه داريد، با توجه به خواصي كه مواد مختلف خواهند داشت، ماسك مناسب را براي آن استفاده و اعمال كنيد. در ادامه نيز چند مورد از ماسك‌ صورت براي جوش به شما معرفي مي‌شود.

 

بهترين ماسك براي جوش صورت
ابتدا صورت خود را كامل با آب و نيز ژل‌هاي شستشو پاك كنيد. سپس از ماسك‌هاي زير مي‌توانيد استفاده نماييد:

آب ليمو و عسل: اولين مورد استفاده از ماسك صورت براي جوش است كه براي تهيه آن ابتدا آبليمو را به كمك يك براش يا يك قلمو بر روي پوست خود بماليد، سپس بايستي عسل را به اين قسمت‌هاي صورت اضافه كنيد. اين تركيب را به مدت 20 دقيقه بگذاريد.
ماسك زردچوبه: ابتدا بايستي به ميزان 1 قاشق غذاخوري زردچوبه را با نصف ليوان آب تركيب كرده و آن را بر روي پوست خود بگذاريد. سپس بايستي نيم ساعت صبر كنيد و مي‌توانيد از اثرات آن از جمله كاهش التهاب پوست و نيز محافظت از جوش‌ها استفاده كنيد.
ماسك نخود و ماست: يكي ديگر از انواع ماسك صورت براي جوش، ماسك نخود و ماست است كه در اين حالت بايستي مواد لازم را تهيه كنيد: آرد نخود (1 قاشق غذاخوري)، ماست (2 قاشق غذاخوري)، عسل (1 قاشق غذاخوري)، آب ليمو (1 قاشق غذاخوري)، زردچوبه (1 قاشق غذاخوري)، عسل (1 قاشق غذاخوري). پس از تهيه اين اين مواد، بايستي آرد نخود را با مواد ديگر از جمله عسل، ماست، زردچوبه مخلوط نموده و اين تركيب را به مدت 20 دقيقه بر روي صورت خود بگذاريد. شما مي‌توانيد از اين ماسك از جوش‌هاي مزاحم جلوگيري كرده و نيز از خاصيت سفيد كردن پوست به كمك نخود آن بهره ببريد.

 

درمان جوش صورت با گلاب
براي درمان جوش مي‌توان از گلاب نيز استفاده كرد كه خاصيت آن شامل متعادل سازي PH، حذف التهاب و آرايش پوست است. از راهكارهاي درماني براي ماسك صورت براي جوش با گلاب مي‌توان گفت:

ماسك گل سرشوي و گلاب: از تركيب گل سرشوي (1 قاشق غذاخوري)، پاك كننده صورت و نيز گلاب خالص (1 قاشق غذاخوري) استفاده كنيد و ابتدا صورت خود را با پاك كننده تميز كرده، تركيب اين مواد را بر روي پوست صورت خود اعمال كنيد. سپس بايستي در حدود چند دقيقه بگذاريد تا كامل خشك شده و جذب شود. حال مي‌توانيد آن را با آب سرد شسته و پاك كنيد. براي اعمال استفاده از اين ماسك مي‌توانيد از 2 – 3 بار استعمال آن در هفته استفاده نماييد.
ماسك جوش شيرين و گلاب: ابتدا بايستي 2 قاشق غذاخوري جوش شيرين را به همراه 2 قاشق غذاخوري گلاب در ماسك صورت براي جوش تركيب كنيد. حال صورت خود را با پاك كننده تميز كرده و خميري كه از تركيب اين مواد بدست مي‌آيد را به مدت 1 دقيقه كامل بر روي صورت خود استعمال كنيد. از حركت دوراني براي بيشتر شدن تاثير و جذب آن استفاده كنيد.
از بين بردن جوش در يك شب
از جمله موادي كه مي‌توانند به سرعت موجب از بين رفتن جوش شوند، مي‌توان گفت:

سركه: اولين مورد سركه است كه در اين حالت بايستي 2 قاشق غذاخوري سركه را به همراه 1 قاشق غذاخوري آب تركيب كرده و آنرا به كمك يك پنبه يا گوش پاك كن بر روي جوش‌هايي كه داريد، بماليد. در واقع اثر سركه سيب در اين است كه باكتري‌هايي كه زائد هستند را حذف مي‌كند.
كرم ضد جوش حاوي بنزوئيل پروكسايد: شما مي‌توانيد از چنين كرم ضد جوش قبل از خواب استفاده كنيد تا سلول‌هاي مرده سطحي و نيز جوش را بخشكاند.
از محلول دارچين و عسل استفاده كنيد: در اين حالت بايستي اين تركيب دارچين و عسل را به كار برده و براي ماسك صورت براي جوش تهيه كنيد، آن را خوب تركيب كنيد تا به حالت خميري در آمده سپس بر روي قسمت‌هاي موردنظر قبل از خواب بگذاريد. صبح مي‌توانيد آن را با آب كامل بشوريد و صورت خود را پاك كنيد

 

https://irjavan.com/%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%b4/

 

ماسك صورت براي جوش و لك [انواع زيرپوستي و ريز]


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۷:۱۵ توسط:آزيتا بلاگ موضوع: نظرات (0)

آهنگ جديد رضا صادقي به نام «باشه تو راست ميگي»

متن آهنگ باشه تو راست ميگي رضا صادقي

 

بدم ميــاد از خـــ♫ــــــودم وقتي به?


چشمام خــ♫ــــيره ميشي و دروغ مــــ?ـــــيگي

اما ديگه جــــــ♫ـــــوون كل كل ندارم?

باشه تو راست ميگي ديگه مهــــــــ♫ـــــمم نيست چـــي ميــــ?ـــگي

اما موندم چطور اينقدر راحــــــ♬ـــــت ميتوني♬

با وقاحـــــ♬ــــــت كامل دروغ مثل راســــــ♬ـــــــــــت بگي

تو فكر ميكــــ♬ـــــــني زرنگي و من از دورنگي دنيات بي خــ♬ــــــبرم

من فكر كـــــــــ?ـردم درست ميشي و با سكوتم منم مقــــ?ــــــــــصرم?

حالا نوبت مــــــ?ــنه ديگه تو ساكت شـــــــــ?ــــــــو ?

و فقط بشنــــــ?ــــو نقــــــــــ?ـــطه سرخـــــط از نـــ?ـــــــو

 

آهنگ جديد رضا صادقي به نام «باشه تو راست ميگي»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۲:۲۷ توسط:آزيتا بلاگ موضوع: نظرات (0)